Rodzaje linków

Każdy, kto korzysta z internetu każdorazowo spotyka się całym mnóstwem linków, składających się między innymi z kodu HTML, który dla użytkowników internetu jest niewidoczny ( widzą oni jedynie efekt końcowy kodowania). W każdym linku można wyróżnić dwa elementy. Pierwszym z nich jest strona docelowa, czyli adres pod jaki zostanie przeniesiony użytkownik po kliknięciu linka. Drugim elementem jest natomiast tekst linka, czyli treść pokrótce opisująca jego zawartość. Same linki także możemy podzielić na całe mnóstwo grup, w zależności od tego, jakie kryterium podziału zostanie przez nas przyjęte.

 

Absolutnie podstawowym podziałem linków jest podział na linki tekstowe oraz graficzne. W linkach tekstowych wystarczy kliknąć na tekst linku, po czym zostaniemy automatycznie przeniesieni pod adres, jaki pod tym linkiem się znajduje. W przypadku linków graficznych, aby zostać przeniesionym na odpowiednią stronę, wystarczy kliknąć grafikę. Biorąc pod uwagę tekst, linki możemy podzielić na brandowe ( zawierające w treści nazwę marki), extra match, mieszane ( łączące elementy branadowe i extra match) oraz nawigujące.

 

You may also like...